Skip to content
Pridružite nam se! 

(Učešće na radionici je besplatno)

Rezervišite svoje mesto i budite deo zajedničke borbe za „Svet bez nasilja“.
 
Prijava na mejl: [email protected] 
 
Rok za prijavu:  23. decembar 2024. 

Kakve bi trebalo da budu škole budućnosti da bi postale i ostale zaista sigurno mesto za učenje i odrastanje? Upravo na ovo pitanje su pokušali da odgovore radioničari na četvrtoj radionici u okviru projekta „Svet brz nasilja“ – prof. dr Danica Vasiljević-Prodanović, redovna profesorka na Fakultetu za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju Univerziteta u Beogradu i Nermina Arhmetović nastavnica u OŠ „Vuk Karadžić“ i posebna savetnica u Ministarstvu kulture Republike Srbije. Radionica je održana 21.01.2025. godine, putem aplikacije Zoom i na njoj je učestvovalo 126 učesnika. Ovom interaktivnom diskusijom je moderirao dr Filip Mirić.

Prof. dr Danica Vasiljević je se u svom izlaganju osvrnula na vrednosni značaj obrazovanja, ukazujući na pozitivne i negativne aspekte transformacije obrazovanja. Posebno je istakla da škole budućnosti treba da u što je većoj meri budu okrenuti učeniku i njihovom vaspitanju, što predstavlja najvažniji činilac primarne prevencije nasilja u školama.

Nermina Ahmetović je na zanimljiv i interaktivan način učesnicima predstavila skandinavski model škole u kome su upravo učenici u središtu školskog životu. Posebnu pažnju svih učesnika radionice privukla je studija slučajeva „institucionalnog nasilja nad decom“, kao i analiza načina i uzroka (ne)reagovanja nadležnih institucija.

Opšti zaključak je da su na radionici otvorena veoma značajna pitanja koja se odnose na funkcionisanje obrazovnog sistema u Republici Srbiji, naročito kada je reč o sprečavanju nasilja u školama i poboljšanju društvenog položaja prosvetnih radnika.

🔸 Broj učesnika: 130
🔸 Realizatorke:

  • Prof. dr Danica Vasiljević-Prodanović, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
  • Nermina Ahmetović, nastavnica i posebna savetnica u Ministarstvu kulture

🔸 Moderator: Dr Filip Mirić

Ključni zaključci:

  • Obrazovni sistem mora biti usmeren na prevenciju nasilja.
  • Škole moraju imati jasne protokole za postupanje u slučajevima nasilja.
Back to top